تفاوت قالب آماده با قالب اختصاصی وردپرس چیست؟

پرستو بخشی ۹ خرداد

[vc_row][vc_column][rb_sc_image customize_align=”1″ image=”5959″][rb_sc_text title=”آیا هر دو به روزرسانی های لازم را دارند؟” title_tag=”h1″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”32px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”28px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”28px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”22px”]

بنا به نیاز شما و بودجه ای که به این کار اختصاص می‌دهید قالب های آماده یا اختصاصی برای تان طراحی می شود. اگر امکانات خاصی برای سایت خود در نظر دارید قالب های آماده امکان اجرایی کردن آن را ندارند، بنابراین قالب های اختصاصی بهترین انتخاب برای رساندن شما به اهداف مورد نظرتان است در صورتی که فرصت و بودجه کافی ندارید بهترین تصمیم استفاده از قالب های آماده است. فقط در زمان بکار بردن آن مطمئن شوید که به روزرسانی شده باشد و با استانداردهای امنیت، سئو و نسخه جدید وردپرس سازگار باشد. توصیه ما این است که قبل از هر انتخابی در مرحله اول نیازهای خود را با توجه به ویژگی های قالب مورد نظرتان مقایسه کنید.

قالب های اختصاصی و آماده هر دو باید امکان به روز رسانی را داشته باشند. این کار باعث افزایش امنیت و بهبود عملکرد و برطرف شدن مشکلاتی است که با تغییرات مرورگر ها یا نسخه های جدید وردپرس ایجاد می شوند. لازم است برای قالب اختصاصی تنظیمات بروزرسانی به وسیله توسعه دهنده قالب صورت گیرد، اما برای قالب های آماده انجام تنظیمات به روز رسانی به صورت خودکار از طریق پنل مدیریت وردپرس انجام می شود.

جهت اطمینان از قالب خود، باید بطور منظم آن را بررسی و در صورت لزوم به روزرسانی کنید. برای خرید قالب آماده به وسیله شرکت سازنده قالب از پشتیبانی فنی آن برای به روزرسانی استفاده کنید. برای به روزرسانی قالب اختصاصی باید حتما با هماهنگی توسعه دهنده قالب آن را انجام دهید.

برای تصمیم گیری بهتر انتخاب قالب باید آشنایی با ویژگی های هر دو قالب آماده و اختصاصی داشته باشید که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”قالب های آماده چه ویژگی هایی دارند؟” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px”]

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”قالب های اختصاصی چه ویژگی هایی دارند؟” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px” custom_styles_landscape=”.vc_custom_1688453502930{margin-top: 20px !important;}” custom_styles_portrait=”.vc_custom_1688453502931{margin-top: 20px !important;}”]

قالب یا شکل ظاهری سایت شما در واقع مانند یک پوسته ای است که یکی از ارکان مهم در سئو محسوب می شود، زیرا اگر سایتی زیبا و در عین حال دارای دسترسی های آسان برای کاربران خود نداشته باشد، باعث از دست دادن آنها خواهید شد.

[/rb_sc_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][rb_sc_image image=”5963″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][rb_sc_image image=”5962″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][rb_sc_image image=”5961″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][rb_sc_text title=”خصوصیت قالب آماده وردپرس چیست؟” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px” custom_styles_landscape=”.vc_custom_1688453512063{margin-top: 10px !important;}” custom_styles_portrait=”.vc_custom_1688453512063{margin-top: 10px !important;}”]

قالب های آماده وردپرس، به وسیله شرکت های طراحی قالب وردپرس تهیه شده و برای بکار بردن در سایت های وردپرسی در اختیار شما قرار داده می شوند. این قالب ها عموما مانند: فایل‌های CSS، HTML، JavaScript، تصاویر و فایل های دیگر می باشد که امکان استفاده و نصب آنها به راحتی انجام می شود.

یکی از بارزترین قالب های آماده وردپرس سرعت ساخت و راحتی کار با آنها است. با کمک قالب های آماده و بدون نیاز به تجربه برنامه نویسی و طراحی می توانید سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید. امکانات این قالب ها باعث شده در کمترین زمان، با کیفیت ترین و حرفه ای ترین سایت را داشته باشید. با توجه به داشتن تنظیمات قالب های آماده و سفارشی سازی آن می توانید بنا به نیازتان ظاهر وب سایت خود را عوض کنید تا سایتی با طراحی منحصر به فرد متناسب با محتوای مورد نظرتان داشته باشید.

در واقع قالب آماده وردپرس پوسته ای است که از قبل توسط شرکت های طراحی سایت و مجموعه ای از برنامه نویسان بر اساس نیاز شما طراحی شده است. این شرکت ها محصول خود را به صورت رایگان و غیر رایگان می فروشند. سپس شما این قالب های آماده وردپرس را دریافت کرده و بر روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس نصب می کنید.

در صورتی که برای کسب و کار خود هاست و دامنه خریداری کرده باشید، باید ابتدا سیستم مدیریت محتوا وردپرس را بر روی هاست خود آپلود و نصب کنید. پس از نصب وردپرس قالب مورد نظرتان را در پوشه قالب های وردپرس نصب و فعال نمایید.

نکته: قالب های آماده برای تمامی سیستم های مدیریت محتوا از جمله جوملا، وردپرس و دروپال در انواع مختلف ارائه می شود. از جمله سایت های: شرکتی، هنری، آموزشی، فروشگاهی، ورزشی، شخصی و…

آیا قبل از این که اقدام به نصب قالب وردپرس آماده بر روی هاست خود کنید. هیچ فکر کرده اید که این قالب متناسب با نیاز شما طراحی شده است یا نه؟ اگر چه شاید امکانات قالب متناسب با نیاز شما باشد. آیا تمامی اهداف، مخاطبان و بازدیدکنندگان، رقبای شما و قالب آماده یکسان است؟ در ادامه نگاهی به مزایای قالب های آماده وردپرس می اندازیم تا پاسخ به این سوالات روشن تر شود.

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”مزایای استفاده از قالب رایگان وردپرس چیست؟” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px” custom_styles_landscape=”.vc_custom_1688453521110{margin-top: 20px !important;}” custom_styles_portrait=”.vc_custom_1688453521111{margin-top: 20px !important;}”]

یکی از مزایای اصلی استفاده از قالب وردپرس به صورت آماده، سرعت و قیمت کم آن ها است. به طوری که شما می توانید به سرعت یک سایتی را راه اندازی و کسب و کار خود را شروع کنید بدون آنکه نیاز به صرف هزینه زیادی داشته باشید. از آن جایی که اکثر کاربران (بخصوص طراحان مبتدی) از قالب های آماده برای یادگیری طراحی سایت استفاده می کنند، پس باید مسائل امنیتی در آن ها لحاظ گردد تا به راحتی توسط هکرها، اطلاعات سایت به سرقت نرود. در این خصوص می توانید از یک متخصص باتجربه برای پشتیبانی سایت خود کمک بگیرید.

همان طور که اشاره شد قالب های آماده بیشتر مناسب مبتدیان و تازه کارهای حوزه طراحی سایت می باشد تا بتوانند به صورت آزمایشی با قالب آماده وردپرس و امکانات پنل مدیریت آن کار کنند و با روش ها و اصول کد نویسی بهتر آشنا شده و به طراحی قالب های اختصاصی در آینده بپردازند.

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”کار با قالب های آماده وردپرس چه مشکلاتی را به همراه دارد؟” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px” custom_styles_landscape=”.vc_custom_1688453526925{margin-top: 20px !important;}” custom_styles_portrait=”.vc_custom_1688453526926{margin-top: 20px !important;}”]

همانطور که تا اینجای کار گفتیم قالب سایت وردپرس رایگان مناسب برای طراحان سایت مبتدی و یا مدیرانی است که با استفاده از قالب آماده وردپرس می خواهند امکانات و کار کردن با پنل مدیریت مورد نظر را به صورت دمو بهتر بشناسند و در نتیجه بتوانند برای سفارش طراحی سایت خود به صورت اختصاصی در آینده بهتر تصمیم بگیرند و درک بهتری نسبت به روال کار خود داشته باشند. اما فکر می کنید مدیرانی که قالب های آماده را برای سایت های خود انتخاب می کنند در نهایت به چه مشکلاتی مواجه می شوند؟

اکثرمدیران بعد استفاده از قالب های آماده وردپرس با عدم ورود یا به اندازه نبودن تعداد کاربران سایت های خود روبرو می شوند تازه پس از گذشت مدت زمانی از عمر دامنه خود متوجه می شوند که چه خطرات جبران ناپذیری را برای سایت خود و ورودی مشتریان از گوگل وارد کرده اند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”6 مشکل اساسی کار با قالب های آماده وردپرسی” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px”]

  1. نمره منفی گوگل به قالب های آماده: موتورهای جستجوگر گوگل قالب های آماده ای که به صورت مداوم بر روی دامنه های مختلف بارگذاری شده اند را به سرعت شناسایی می کند و برای سئو این سایت ها نمره منفی لحاظ می کند.
  2. تاثیر قالب وردپرس در سئو سایت: در قالب وردپرس آماده این امکان وجود دارد که سئو کدنویسی و یا سئو یوزر فرندلی آن رعایت نشده باشد. همین مورد به شدت به سئو سایت شما آسیب می رساند سپس بر روی نرخ ورودی مشتریان شما از موتورهای جستجوگر گوگل تاثیر می گذارد، زیرا برای یک کاربر چیزی که اهمیت دارد ظاهر سایت و کاربر پسند بودن آن است در صورت عدم رعایت سئو یوزر فرندلی منجر به نارضایتی مشتریان خواهد شد.
  3. حجم بالا قالب های آماده: قالب های آماده دارای حجم بالایی است که باعث کاهش سرعت بارگیری وب سایت می شود این مشکل بخصوص در صفحاتی که محتوای زیاد و پر کاربردی دارند بیشتر مشهود است.
  4. عدم تامین نیاز کاربران توسط قالب های آماده: چه بسا که کاربران سایت ها نیز در کار کردن با سایت شما مرتبا نیازهای جدید تری را نسبت به سایت های رقبای شما احساس می کنند. اگر این نیاز برآورده نشود تامین نیاز آن ها با بازدید سایت های رقبایتان انجام خواهد گرفت. اما قالب های آماده فقط توانایی ویرایش کردن به صورت جزیی بر روی آن ها امکان پذیر است. اکثر شرکت های طراحی سایت که از قالب های آماده استفاده می کنند در پاسخ به نیاز مشتریان و برای گسترش امکانات وب سایت خود یا دریافت هزینه بالا برای بروزرسانی دارد، زیرا ویرایشات بر روی قالبی که توسط دیگران نوشته شده است به شدت سخت می باشد. اما در صحبت های تلفنی برخی از مشتریان متوجه می شویم که ذهن آنها نسبت به طراحی قالب اختصاصی با پنل مدیریت وردپرس سوالاتی وجود دارد. مشتریان مرتبا این دو ( قالب آماده وردپرس و قالب اختصاصی وردپرس) را با هم به اشتباه می گیرند، در ادامه خیلی سریع طراحی قالب وردپرس اختصاصی وب یار را به شما توضیح می دهیم.
  5. تکراری بودن قالب وردپرس آماده: قالب وردپرس آماده ای که شما خریداری کرده اید ممکن است توسط افراد دیگری هم تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد. این قالب های تکراری باعث ایجاد سایت هایی بسیار شبیه به هم در شبکه جهانی وب می شود. در صورت استفاده از این قالب ها شما به هیچ وجه از قالبی با گرافیک اختصاصی بر حسب نیازهای کسب و کار خود برخوردار نمی شوید.
  6. داشتن هزینه های اضافی: در بعضی موارد استفاده از قالب های آماده ممکن است هزینه های اضافی را برای شما در بر داشته باشد. مثلا: برای شخصی سازی و تعمیرات بیشتر در قالب نیاز به افزونه های پرداخت یا کمک فنی داشته باشید که هزینه های بیشتری را همراه خواهد داشت.

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”قالب های اختصاصی چه مزایایی دارند؟” title_tag=”h2″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”28px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”24px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”24px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”20px” custom_styles_landscape=”.vc_custom_1688453200598{margin-top: 20px !important;}” custom_styles_portrait=”.vc_custom_1688453200601{margin-top: 20px !important;}”]

[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”خصوصیت قالب های اختصاصی وب یار چیست؟” button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”25px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_size_landscape=”1″ title_size_landscape=”22px” customize_size_portrait=”1″ title_size_portrait=”22px” customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”18px” custom_styles_landscape=”.vc_custom_1688453549975{margin-top: 20px !important;}” custom_styles_portrait=”.vc_custom_1688453549976{margin-top: 20px !important;}”]شرکت طراحی سایت وب یار، طراحی قالب وردپرس اختصاصی و حرفه ای را برای مشتریان خود متناسب با نیاز و میزان بودجه ی مشتریانش طراحی می نماید و همان طور که در مراحل طراحی سایت خدمت شما توضیح دادیم تمامی مراحل طراحی سایت تا پشتیبانی و آموزش به صورت کاملا اختصاصی تهیه شده است.[/rb_sc_text][rb_sc_text title=”کلام آخر” title_tag=”h4″ button_url=”” show_divider=”” customize_align=”1″ module_alignment=”right” customize_size=”1″ subtitle_size=”16px” title_size=”22px” custom_title_color=”#3e4a59″ custom_subtitle_color=”#ffaf00″ custom_font_color_hover=”#ffaf00″ custom_font_list_markers=”#ffaf00″ divider_color=”#ffaf00″ customize_align_mobile=”1″ module_alignment_mobile=”center” customize_size_mobile=”1″ subtitle_size_mobile=”12px” title_size_mobile=”17px”]

پس از آن که طراحی گرافیکی قالب سایت شما با در نظر گرفتن سئو یوزر فرندلی، سئو بیسیک، سئو عناوین، محتوا و تصاویر به صورت کاملا اختصاصی طراحی شد. قالب طراحی شده به صورت استاتیک کدنویسی می شود و پس از آن داینامیک کد نویسی آن نیز به جهت قابلیت تغییر و بروز رسانی راحت تر توسط شما انجام می شود. در نهایت کار قالب اختصاصی سایت تان بر روی پنل مدیریت وردپرس نصب می شود. این جا است که تفاوت قالب وردپرس آماده و قالب اختصاصی وردپرس برای شما آشکار می شود و می توانید بهترین نمونه کارهای اختصاصی تیم طراحی سایت وب یار را از قسمت نمونه کارها مشاهده نمایید.

امیدواریم با روشن شدن قالب های آماده وردپرس و قالب های اختصاصی به طور کامل جهت سفارش طراحی سایت خود آشنا شده باشید در صورت نیاز به مشاوره بیشتر جهت طراحی قالب اختصاصی با طرح و بودجه موردنظرتان همین حالا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

[/rb_sc_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][rb_sc_button title=”مشاوره با وب یار” customize_align=”1″ aligning=”center” btn_size=”medium” btn_style=”custom” btn_font_color=”#ffffff” btn_font_color_hover=”#3e4a59″ btn_bg_color=”#ffaf00″ btn_bg_color_hover=”#ffffff” btn_border_color=”#ffaf00″ btn_border_color_hover=”#ffaf00″ url=”https://webyar.net/web-design/”][/vc_column][/vc_row]

پست های مرتبط

قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان ۲۰ اسفند

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان

بهترین قالب ‌های فروشگاه مواد غذایی بوت استرپ رایگان مسیر را برای رسیدن به یک وب سایت تجارت الکترونیک هموار کرده است. با استفاده از…

ادامه مطلب
بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان ۱۰ بهمن

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان

بهترین قالب HTML تناسب اندام رایگان یک استراتژی ایده آل برای تبلیغ کسب و کارها در این حوزه است. از مهم ترین ویژگی هایی که…

ادامه مطلب
دیباگر (خطایاب) برای PHP ۳۰ دی

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP

بهترین دیباگر (خطایاب) برای PHP از جمله مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. با توجه به اینکه در بعضی از…

ادامه مطلب
قالب های پنل مدیریت فروشگاهی ۲۵ دی

بهترین قالب های پنل مدیریت فروشگاهی رایگان

در حال حاضر طراحی وب سایت یکی از نیازهای اصلی برای هر فروشگاهی است، از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما…

ادامه مطلب
افزونه حمل و نقل ووکامرس ۱۶ دی

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس و 10 افزونه وردپرس

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس یکی از ضروری ترین و مهم ترین خریدهای آنلاین، حمل و نقل می باشد. در صورتی که با استفاده…

ادامه مطلب
آموزش جامع نحوه بازگردانی وردپرس به نسخه قدیمی ۲۹ آذر

آموزش جامع نحوه بازگردانی وردپرس به نسخه قدیمی

نحوه بازگشت نسخه جدید وردپرس به نسخه قدیمی یکی از موضوعاتی است که هر وبمستری باید آن را بداند. در برخی به دلیل تعداد زیاد…

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *